17. 3. 2014

Zima je za námi


Letošní zima snad ani zimou nebyla. Jde jen o názor pohledu, jestli to někomu vadí, nebo ne. Mě osobně přišla letošní zima naprosto dokonalá. Téměř 3 měsíce parádních podmínek, které se nedaly jen tak nechat ležet ladem.






Konec listopadu jsme s Editkou společně strávili ve španělské Chulile. V této oblasti jsme nikdy nebyli, tak proč se tam nepodívat. Do karet nám hrála také konečná cena za letenky a půjčení auta. Celková cena 7 tis pro dvě osoby znamenala jasnou volbu. Nechat Ferdu doma a využít leteckou dopravu a hurá za teplem. Během 14 dní strávených ne Španělsku se nám podařilo přelézt cesty do 8b+, nějaký Os přelez do 8b. Půjčené auto bylo fajn, ale Ferda je Ferda… Více i našich přelez v deníčku Ondry a Editky.
Chulilla

Po návratu ze Španělska se situace dramaticky změnila a my jsme místo plánovaného zimního Španělska byli nuceni strávit doma. To jsem ještě netušil, že to bude jedna z nejlepších a nejúspěšnějších zim. Začátek prosince se mi podařili vylézt v Hřensku „Druhou půlku žárovky“ a „Soft vole“ obě za 8A. Asi největší radost byla z žárovky, která byla dost přes bolest kůže na prstech. Poslední pokus štěnice na prstu praskla, ale krev začala stříkat až v topu. Další zastávkou byl Mithril 8A/A+. Tento třecí problém už dva roky čekal na opakování. Jedná se nádhernou linii po chytech, které se dají držet pouze, je-li teplota nižší než 4 stupně. Posledním pokusem dne se mi podařilo se štěstím boulder vylézt. Supr pocity. 
Mithril
Po vánocích odjíždíme na trip do Ticina ve Švýcarsku. Počasí nás bohužel trochu vypeklo, ale i tak zajímavý zájezd se spoustou rozlezených projektů. Jediný zásek byla La Boule 8A. Klasika v oblasti Cresciano, kde o úspěchu rozhoduje nalehnutí bokem na skálu. 

Po návratu domů se na okamžik ukázala zima. 14 dní mrazů. Volím Barhatal a vytrvalostní traverz "What´s the story 8A/A+". Delší věci se mi začínají líbit...

Vracím se ke svému loňskému projektu Red zone 8B. Vytrvalostní nářez. Každopádně nejtěžší věc, co jsem doposud zkoušel. Po několika návštěvách slavím úspěch a k tomu ještě ten den přidávám FA (first ascent) Mithrila ze sedu za 8A+. Pro mě asi neúspěšnější boulder den ever. V Labáku začíná být dusno, tak raději vyklízím působiště a volím Bahratal. Zde jsme s Džanglím objevili asi rok starý boulder u řeky „Close by overfloat“ 8A+/B. tato linie mě totálně pohltila.
Close by overfloat

Close by overfloat
 Přesně to, co od boulderingu očekávám. Více těžkých kroků za sebou. Né žádný jedno, či dvou krokový grc. To mě už moc neláká. Celkem asi 14 kroků a v každém se dá spadnout. Dle mne jeden z nejkrásnějších problémů severu. Po 5 návštěvách slavím první opakování boulderu.



 Cítím formu a musím ji prostě využít. Další týden přesun na Modřín na Buttermilk. První cíl je neopakované „Zjevení“ 8A od Adama Ondry. Mezi tím co Džangli přelézá svůj boulder „A je to SD“ 8A+ já také slavím úspěch.



  Hned po přelezení si pod problém sedám a do hlavy se mi zakousne další cíl. Tato celá linie (Vize + Zjevení) středem kamene je jednou z nejkrásnějších linií v naší kotlině. To Vám prostě nedá spát. Za týden se vracím a po x pokusech přelézám pro mě nejkrásnější FA, co jsem kdy měl možnost otevřít "Vize o zjevení 8A+".



No a proč nezakončit sezónu na Sněžníku, když to tam mám tolik rád. Jedním z mých posledních přelezů, bylo první opakování boulderu od Martina Tomáška „Terra incoqnita 8A“ na Sněžníku.


 Mám slinu, chci víc, přemýšlím a vzpomenu si na linii na Finalu na Sněžníku. Vždy mě tato linie zajímala, ale nikdy jsem do ní nešáhnul. Začátek bouldrem „The Blues“ a pak dále po hraně převisu. Po očištění jsem se zase zamiloval. Celý den vymýšlím program a mám jen jeden pokus večer. Mám rád tento proces. U nové těžké linie je někdy otázka i několika dnů vymyslet správnou sekvenci kroků. K tomuto se váže diskuze na téma videa z přelezu. Po zhlédnutí videa odpadá nutnost vymyšlení programu a tím i zkrácení času pro opakování. Proto mám rád FA. Je to pohyb v něčem, co nikdy nebylo zkoušeno. To, že se díky videu boulder víc zkouší, mě moc těší. Čas ukáže, za kolik jednotlivé linie jsou. To co ale vím je to, že ty linie jsou prostě dokonalé!!! A to je podstata lezení. Lézt tak, aby Vás to motivovalo. Při druhé návštěvě jsem linii po několika pokusech vylezl. Každopádně další hvězdičkový boulder „Jazz and blues 8A+“ je na světě. 



No a tím bych asi boulder povídání ukončil. Začalo teplo a matrace mizí hluboko ve skladu. První návštěva Labáku, další nová a svěží motivace. První a druhá návštěva Jury. Moc mě zajímalo, jak se bouldrová forma projeví na laně. Zatím jsem spokojený. Minulý týden jsem vylez své třetí jurské 11- „Cringer“. Ani jsem netušil, co Jura ještě dokáže nabídnout. V hlavě nové projekty, nové motivace, nové vize. Letošní zima je nej i přes to, že mě běžky taky baví J


1 komentář: