12. 5. 2013

Závěr jarní sezóny - Al Capone


Čas letí a letí. Ještě před nedávnem jsme kupovali letenky na expedici do Peru a najednou je tu den odletu. Zítra v pondělí vyrážíme vstříc novému dobrodružství. Čeká nás lezení, turistika, bouldering, vrtání, lezení ve vysokých nadmořských výškách, noví přátelé. Co s námi udělá měsíční pobyt v nadmořské výšce minimálně 3300 m.n.m.? Nová zkušenost....Co bylo před odjezdem?




Z loňského roku mi ve Žlebu zbyl jeden nedokončený úkol, jeden projekt, co čekal na vylezení. Projekt Al Capone na Sicilské stěně.

Ústečáci vyrážejí do Žlebu
Tuto linii jako první objevil Tomajda s Dlabisem a možná ještě s někým. Cca před 10 lety do linie osadili první borhák. Od té doby linie čekala na své pokračování. Loni na jaře jsem se rozhodl v projektu pokračovat. Hned jak jsem do projektu nalezl, jsem zjistil proč kluci nepokračovali dále. Nad jejich hákem, který cvaknete ze země je nejtěžší místo cesty. Dlouho jsem se rozhodoval, jak toto místo odjistit. Pokud bych odlezl od háku jen metr a půl, tak hrozí pád přímo na vrchol předskalí, ze kterého se do cesty nastupuje. Po konzultaci s Hudym a Pavoukem jsem se rozhodl osadit druhé jištění blízko od prvního. Není to dle pravidel, ale z důvodu bezpečnosti jediné rozumné řešení. Po překonání klíčového místa pokračuje cesta přes tzv. Campus úsek. Tři kroky jak na campusu se špatnými stupy. 
Campus místo

Al Capone a campus úsek
Následuje rest v dobrém chytu a cvaknutí 3. jištění. Po cvaknutí bh. přichází druhé klíčové místo cesty. V tomto prapodivném skoku jsem 4x spadl v RP pokusech. Jedná se o skok levačkou z vertikálního stisku do článkové lišty. Při prvovýstupu za vedra, jsem v tomto kroku spadl snad 30x. Mám trochu obavy, že delší lezci toto místo celé přeskočí. Ale i tak to bude stále těžký krok. No uvidíme. Po tomto místě se lehce cvaká 4 bh. a dále se cesta napojí přímo ke slaňáku La Bomby. Mezi 4.bh a slaňákem je celkem odlez a kdyby někdo spadl při cvakání slaňáku, tak skončí na předskalí. Jsem pro debatu, jestli tam ještě jeden hák přidat. Dejte vědět a v létě ho tam přidám. No problema.
Nález do odpočinku

V posledních dvou týdnech jsem cestě věnoval všechen volný čas. Byla to paráda. Editka si zkoušela La Bombu a já ladil kroky v projektu. Podmínky byly někdy dobré jindy zase horší. Na této části Sicilské stěny je paráda, že je takřka vždy suchá a pokud lehce foukne a je do 15 stupňů, tak se dá celkem slušně pokusovat. Klíčovým místem je podle mě asi první boulder. Cca 9 kroků do restu cca za 8A bouldrovejch s jedním dost zajímavým tahem, kde se padá. Tady jsem padal často, a pokud jsem to udolal, tak přišel skok u 3. bh. Dost psycho místo. Konečně sem člověk dohopsá a pak spadne v tom samým kroku.
krok před 2.klíčovým místem

2. klíčové místo, kde jsem 4x spadl
 Ten den, třetí nálezová session, po čtyřech dnech zkoušení, začlo foukat, lehce se ochladilo, a vše klaplo jak má. Al Capone je bouldrová cesta v perfektní skále s mega kroky. Nadhazuji klasu XIb (8b+). Čas ukáže, kam se obtížnost této cesty posune, nebo neposune. Velký dík hlavně mojí milovaný Editce a Radkovy za jištění a také klukům, co tuto linii, jako první otevřeli.

Ráďa, vzorný to jistič
Editka
 Editka bohužel neměla čas dokončit La Bombu, ale jen co se ochladí, tak bude určitě zpět. Účastnila se Boulder X závodu v Praze. Lehké finále a o pokus (skok) v kvalifikaci horší umístění v kvali. = 2. Místo.


No a co my teď? Balíme a frčíme dááál..............
Ahoj všichni :-)

Věci připraveny, jde se balit a vážit kila...

Editky věci do Peru...

2 komentáře:

  1. paráda.. mam další životní úkol - dolézt ke druhýmu čistě :) A.

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím že v dolezu bomby se dá vypadnout celkem snadno, nebo aspoň mě se to povedlo:-) a proto jsem pro přidání háku i pro nás posery.Jinak samozřejmě gratulace k parádnímu přelezu a hodně štěstí v Peru.Jarda

    OdpovědětVymazat