18. 8. 2013

Horké léto





Po návratu ze super expedice z Peru (20.6.) jsem to nevydržela a musela jsem vyrazit do Frankenjury, letos poprvé. Sestava výjezdu byla: já+Lucka Hrozka a pěkně jsme si babskou jízdu užily. Po měsíci bez tréninku a jen občasným skalkařením v horách Jižní Ameriky lezecká forma není. Ale začít zase pořádně lézt jsem chtěla.  Babská jízda začala tím, že jsem z Ústí do Jury jela 7hodin.
 Lucinku jsem nabírala v Praze. Na česko-německé hranici nám klekla navigace a samozřejmě jsme s sebou neměly mapy. Jezdili od vesnici k vesnici a ptali se, kudy kam..:-D Hned první den jsme vyrazily na Studenta. Od parkoviště jsme viděly, že tam někoho natáčejí. Dělaly jsme si srandu, že tam určitě bude Sasha Diguan a když jsme tam přišly, spadla nám čelist dolů. Ona tam opravdu byla!:-D + Felix, Megos a další hvězdičky… Nó jo,Vopatová s Hrozovou nesmí chybět!:-)) S nervozitou jsme se rozlezly (v první cestě jsem tak zabrala, že jsem si natáhla šlachu a po zbytek výjezdu lezení bez tejpky ani ránu).  Na Studentu jsme si vyhlédly ,,The Old One Needs A cold One“ 10. Prvním prolezem jsme cestu zkrokovaly, ale kvůli sluníčku, které tam svítí, jsme nedaly moc ostrých pokusů a přesunuly projekt na jiný zájezd…O restdayi jsme relaxovaly v bazénu v Pottensteinu. Spát jsme chtěly na hasičárně, ale tam se konala nějaká akce. Takže jsme si našly pěkné, schované místo kousek od hasičárny. Večer jsme byly tak líný, že se nám nechtěl stavit stan. Nakonec jsme alespoň postavily jen vnitřek stanu (tu moskytiéru) a  svrchní plachtu jsme tam nedaly. V noci samozřejmě začalo pršet, ale neměly jsme sílu ani chuť vylézt ze spacáku a tu plachtu na něj dát..:-) Další den jsme vyrazily na Bereny na cestu ,,Tanz Der Arroganz“ 9+/10-.Super cesta! Jako všechny cesty na Bérenách, škoda že Bereny nejsou ještě jednou takové.J Opět jsme lezly na sluníčku, ale obě jsme to na ,,A la muerte“, ten den vylezly. Poslední den jsem přelezla cestu ,,Poseidon“ 10-, která se odpojuje z ,,Tanz Der Arroganz“. Také moc hezká cesta. Já i Lucka jsme byly spokojené. Myslela jsem si, že po měsíci bez lezení nevylezu vůbec nic, ale nějaká síla a vytrvalost se našla.
 

 

Po tomto zájezdu jsme měli 3 týdny práci. Dětský tábor a nějaké kurzy… Snažila jsem se alespoň na lezecké chatě, kde jsme měli dětský tábor, viset a shybovat na futrech a u rybníka v Ostrově na dětských prolézačkách zvedat nohy a posilovat. Nevím, zda to pomohlo.:-)
 
promítání z Peru 
promítání z Peru 
 
dětský tábor
dětský tábor
 naše práce
Další výjezd do Jury byl opět jen na 4 dny. Bylo to v období, kdy byla ta příšerná vedra. V Juře byla partička Černých, Bambusovců a Roseckých. První den jsme lezli na Schlarafech. S Léňou jsme zkoušeli ,,Odin´s Tafel“10, ale nějak jsme nevymysleli krok za lištu u druhé expresky. Třeba to zkusíme odpytlit příští rok. Další den dusna a hrozného vedra jsme šli na Veldener Wand. Ondra tam skoro vylezl ,,Trainspotting“ 10-/10 a my s Lucinkou tam onsightovaly okolní 9-sky a jednou jsme si také prolezli ,,Trainspotting“. O restdayi jsme šli do venkovního bazénu do Gossweinsteinu, který je zadarmo a je tam moc pěkná koupačka. Doporučujeme! A po koupání jsme šli se Simčou, Sáďou a s jejich dětičkami na mini golf. Byla to sranda, jen kdyby nás nevyhnala bouřka. Po restdayi jsme lezli v Heinrichsgrotte. První sektor nám připomínal skálu jako ve Francii. Delší cesty, mírně převislé, po lištách a dírkách. Se Simčou jsme po Ondrovi flashly dvě 9- a po lezení jsme frčeli domů.

 Martin v Morlock-Shocker 10 PP

Simča v Papi In Form 9- flash
 
Léňa v Odinovi
Po 14ti dnech vyrážíme opět do Jury. Byli jsme domluvení s Léňou Černou a její rodinkou, že tam budeme 10 dní společně. V první půlce zájezdu bylo stále vedro na padnutí…Letošní léto moc vhodných podmínek na těžké přelezy nenabízí. První dny jsme lezli na Schlossbergách. Můj projekt z minulého roku byl ,,Master Blaster“ 10-/10, prvním prolezem jsem nemohla udělat silový nátah v převisu a po půl hodině vymýšlení programu cesty jsem se cítila jako po 3 hodinovém tréninku na bouldrovce. Je to pěkně silová cesta. Po hodině odpočinku jsem si cestu prolezla znova, celou jsem ji zkrokovala a šlo se na ostré pokusy…J Ondra si vybral cestu ,,Donnerkuppel“ 10/10+ a Léňa ,,Out of Berlin“ 10-. Všichni tři jsme své rozlezené cesty po restdayi vylezli. Další zastávka byla na Zwergenech – pytel day…Ondra zkoušel ,,Powerplay“ 11- a ,,Linii 1“, já ,,Plan B“ – cesta se mi moc nelíbila, tak jsem nalezla také do ,,Linie 1“ – super cesta! Ale krutě těžká!:-) Léňa s Patrikem lezli ,,Forbidden Line“ 9/9+ - vytrvalostní linka s bouldříkem ve 2/3 cesty. Nikdo jsme svůj projekt nevylezl, a další den jsme se šli podívat na Trockauery, které konečně jakž takž proschly, takže jsme tam strávili 2 lezecké dny. Já lezla cestu ,,Hellboy“ 10-, kterou jsme minulý rok nevylezla. Cesta má společný nástup se ,,Steep Mug“ 9+/10- tu lezla Lenka s Patem – a u třetí expresky se odpojuje doprava, kde potom začíná klíčová pasáž. Ondrovi se líbila omaglajzovaná linie na…. …..10/10+. Cesta je kolmého až mírně převislého charakteru, což Ondrovi sedí. Další den ji vylezl, stejně jako já, Léna i Patrik své rozlezené cesty. Ještě tentýž den jsme jeli na … ,,Nautilus“ 10-/10– klíčový boulder jsem si vymyslela za dírku zleva, ale i tak to na mě bylo dost těžké…Ondra si boulder vymyslel nátahem ze spodního stisku do oblé lišty a pak si přibral klíčový spoďák. ,,Nautiluse“ poslal na 3. pokus a pak zkusil cestu vedle…., která se do Nautila napojuje. Ondra říkal, že mu to přijde stejně těžké  jako Nautilus. V prvním prolezu dal celý spodek na onsight a vypadnul na vytrvalost pod řetězem. Škoda…Ondra už nechtěl dávat další pokus, takže jsme vyrazili domů. 
ústecká banda 
 
Léňa v cestě ,,Laurin" 9+
Silvuška s Matouškem - zlaté dětičky
 
 
Teď nás čeká několik dní práce. V pátek se s Léňou chystáme na závody ČP v boulderingu na fesťák do Teplic n. M. a Ondru čeká stavění závodních bouldrů v Bad Schandau. Škola mi začíná až poslední týden v září, takže máme ještě měsíc čas na to někam vyrazit.:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat